Sociale Medier

Stor undersøgelse af danske virksomheder viser at 91% har udbytte eller forventer at få udbytte af sociale medier til:

  • Eksponering
  • Branding
  • Udbredelse af egne budskaber.

Social Media Factbook EU-DK 2011”

Samme undersøgelse viser at 50% af de virksomheder, der bruger sociale medier oplever en øget trafik på deres hjemmeside. Dette forbedrer hjemmesidens placering på søgemaskinerne.

Herudover har mange virksomheder gavn af sociale medier i forbindelse med:

Produktudvikling

  • Øget viden om trends i markedet
  • Øget kundefeedback og inspiration

Rekruttering

  • Adgang til potentielle medarbejdere og viden om deres kvalifikationer – disse potentialer er der eksisterende medarbejdere, der kan “sige god for”.

Konkurrenter

  • Øget information om konkurrenterne
  • Mulighed for at at finde nye samarbejdspartnere, måske endda blandt konkurrenterne

Mange virksomheder vil opdage at deres virksomhed og produkter allerede omtales på de sociale medier. Brug muligheden der for at deltage i denne dialog!

Mange gode idéer og givtige samtaler har fundet sted på golfbaner, i kantiner, i rygepausen eller ved et tilfældigt møde på gangen. Sociale medier gør denne “tilfældige” videndeling lettere tilgængelig så virksomhederne kan drage nytte af den.

I det danske erhvervsliv er der store forventninger til det fremtidige udbytte at de sociale medier. De virksomheder, der ser de sociale medier som en trussel er faldende i takt med at videnen om de sociale medier stiger.

Hvad siger kunderne om Dalsgaard Data A/S?