Sociale Medier for virksomheder

Hvad siger kunderne om Dalsgaard Data A/S

Kurset er målrettet virksomheder, der ønsker at anvende de mest almindelig sociale medier som LinkedIn og Facebook både til at profilere deres virksomehed og til at kommunikere med kunder og andre interessenter. Målgruppen er primært virksomheder, der ikke er så vandt til at arbejde med sociale medier.

 

Kursusbeskrivelse

Kurset gennemgår de overvejelser en virksomhed bør have for at sikre størst mulig udbytte af de sociale medier. Kurset består af en praktisk del: Hvordan opretter og vedligeholder vi de enkelte profiler og en strategisk del: Hvad kommunikerer vi igennem de enkelte profiler? Hvad ønsker vi at opnå med profilerne? Hvor tit skal vi opdatere dem? Hvordan håndterer vi feedback på siderne og hvor meget skal andre udenfor virksomheden kunne skrive på profilen.

Undervisningsform

Undervisningen foregår som klasseundervisning, hvor hver kursist har en bærbar pc. Det mest optimale er, at det er medarbejderens egen pc. Inden undervisningen starter får underviseren ved en kort spørgerunde en fornemmelse af kursisternes niveau og særlige behov. Herefter tilpasses undervisningen, det enkelte hold. Undervisningen er en blanding af gennemgang af emnerne og at kursisterne prøver det på deres egen pc.

 

Materiale

Alle kursister modtager ved kursets start kursusmaterialet, der i billeder og tekst beskriver emnerne.

 

Forudsætninger

Kursisterne skal have netadgang og have adgang til en pc med adgang til profilerne.

 

Undervisning principper

Vi fokuserer på at forklare emnerne på ”almindeligt” dansk og ikke gøre gennemgangen for teknisk. Udgangspunktet er den foretningsmæssige anvendelse af profilerne og ikke hvad det teknisk set kan.

 

Varighed

Kurset tager 3 timer.

 

Geografisk dækning

Vi afholder kurser i hele landet, så vi kan komme ud til Jeres medarbejdere, hvor de er.